Sa renunt sau sa continui? De ce retetele universale pentru succes te pot duce la dezastru.

renunt sau continui Sa renunt sau sa continui? De ce retetele universale pentru succes te pot duce la dezastru.

Numai cine nu a dezvoltat o afacere in Romania in sensul larg al cuvantului (entitate juridica, sediu, puncte de lucru, angajati, controale fiscale, protectia consumatorului, rulaje mari, investitii, credite bancare etc.) poate sa ramana in iluzia ca exista retete universale pentru succes. Si ca „daca gandesc pozitiv stresul nu exista”.

Nu sunt adepta teoriei care spune sa nu renunti indiferent ce ar fi. Asa cum nu sunt adepta dezvoltarii personale prin retete magice in cativa pasi si prin prescriptii universal valabile.

***

Pentru ca retetele universale pentru succes nu exista.

***

Pentru ca un citat luat prea in serios, de genul „winners never quit and quitters never win” (Vince Lombardi) ar putea sa te tina intr-o capcana distructiva si sa nu iei masurile de a opri un dezastru, atunci cand este evident ca ti se intampla. Si asta doar ca sa nu fii un „looser”, ca sa iti aperi o masca sociala in esenta distructiva pentru tine.

Acest indemn este util numai in situatii specifice – mai cu seama celor predispusi sa abandoneze un proiect la cel mai mic obstacol intalnit in cale.

Insa a insista atunci cand este evident o cale gresita sau chiar distructiva pentru cei implicati este o dovada de iresponsabilitate. Atentie, deci, la “retetele universale pentru succes”: astfel de “reguli” pot deveni contraproductive sau chiar daunatoare atunci cand se aplica fara discernamant.

***

Decizia de a merge inainte sau de a te opri la timp poate face diferenta intre succes si dezastru.

***

Asadar, este benefic sa discerni in fiecare situatie in parte daca continui, te opresti sau schimbi directia. Nu se pot da retete universale.

Ideea este sa nu renunti atunci cand situatia are potential de crestere si dezvoltare pozitiva, si in egala masura sa nu continui atunci cand te indrepti in mod vadit spre dezastru.

Cum poti face diferenta? Iti sugerez trei niveluri de a discerne:

1. apeleaza in primul rand la cifre. Fa-ti un tablou de bord care sa evidentieze indicatorii pe care vrei sa ii masori. Si masoara-i, cu sinceritate. Apoi analizeaza trendul. Utilizeaza gandirea critica, fa analiza, sinteza, iar analiza, iar sinteza. Zoom-in si zoom-out.

2. activeaza-ti bunul tau simt. Unele situatii sunt descrise tare bine de proverbele noastre traditionale.

3. antreneaza-ti intuitia, inteligenta propriului instinct. Daca iti asculti vocea interioara inteleapta (nu micile/marile voci ale fricilor neadresate), vei sti ce ai de facut.

“There will always be a good reason to quit and there will always be a good reason to keep going. Decide what kind of person you’re going to be.” ― Eric Worre

Pentru ca, pana la urma, a-ti defini si exprima propria identitate este una din calitatile si mai cu seama beneficiile antreprenoriatului condus in mod constient, in mod ecologic.

Si atunci cand analiza critica, bunul simt si intuitia nu iti dau rezultate concludente, intreaba-te si raspunde-ti sincer: in care varianta esti TU cu adevarat, putand sa te exprimi, putand sa te dezvolti? Daca renunti sau daca continui?

Raspunsul corect, pentru fiecare situatie specifica, este numai si numai al tau.

Si nu uita: a renunta cand situatia nu te avantajeaza nu te face un „quitter”, a persevera atunci cand nu este cazul nu te face un „winner”!

***

P.S. – te invit in grupul „Antreprenori care schimba lumea”, dedicat antreprenorilor care… schimba lumea. Prin ceea ce fac. Prin ceea ce sunt. Prin felul in care isi traiesc viata. Prin felul in care fac business.

Soulful business, ethical business, slow marketing, integritate in afaceri. Oameni care au idealuri pe care le transpun in realitate prin propriul business, transformand lumea intr-un loc mai bun. Oameni care stiu sa isi traiasca viata si business-ul, pretuind fiecare clipa, pretuindu-si semenii si planeta.

2 Comments:

Trimite un comentariu

gabrielagambra.ro