Rezolutiile de Anul Nou

rezolutii an nou Rezolutiile de Anul NouObiectivele definite foarte clar conduc catre o viata mai implinita si catre afaceri de succes.
Cu toate acestea, doar claritatea definirii obiectivului nu garanteaza succesul. Luand ca exemplu rezolutiile de Anul Nou, observam ca se mai intampla (cate) ceva mai subtil in procesul de atingere (sau nu) a acestora.

Rezolutiile de Anul Nou, atunci cand esueaza, nu esueaza pentru ca nu au fost clar definite, ci pentru ca strategiile pe care oamenii le aplica pentru a le crea si indeplini nu conduc catre succes.

Cei mai multi oameni stiu ce vor dar nu stiu cum sa obtina ceea ce vor. Si au dificultati in a gasi „pentru ce-ul” pentru care vor unele obiective, despre care constata cu uimire ulterior ca nu le apartineau lor ci erau „imprumutate”!

Cele mai frecvente erori asociate curentului rezolutiilor de An Nou sunt:

Eroarea 1: se intocmeste o lista de rezolutii, toate presupunand schimbari majore de stil de viata. Apoi, se incearca atingerea lor in acelasi timp, in paralel. [Obiective multiple, majore,de gestionat in acelasi timp = sanse reduse de indeplinire din cauza diluarii si a disiparii focusului, a resurselor, a energiei.]

Eroarea 2: procesul de schimbare este abordat empiric, fara o strategie. Principala resursa activata este vointa, care cedeaza repede. Pentru ca nu este o resursa pe termen lung. Ea se activeaza mai degraba cu adrenalina, pe termen scurt, atunci cand motivatia momentului este mare. [O strategie buna este ca o  harta. Au contraire, „vazand si facand” te duce undeva, dar nu stii unde… ]

Eroarea 3: la cel mai mic esec se abandoneaza lista. Abandon care aduce dupa el senzatia de neputinta, lipsa de vointa, scaderea stimei de sine. [Ai dat-o in bara? Revino-ti rapid, fa o scurta analiza, trage concluziile, schimba ceva in strategie si mergi mai departe.]

Iata primele 7 cele mai „rodate” si in acelasi timp frecvent abandonate rezolutii de An Nou:

1. fitness, imbunatatirea conditiei fizice;

2. scaderea in greutate;

3. abandonarea fumatului;

4. mai mult timp cu familia;

4. abandonarea bauturii;

5. achitarea datoriilor;

6. ordine in casa;

7. invatarea unui lucru nou (de obicei o limba straina).

In luna ianuarie rezerva-ti timp si investeste-l intr-o calatorie interioara din care sa iesi transformat:

– sa stii ce vrei de la viata ta in general (viziunea);
– sa poti formula clar ce vrei sa indeplinesti anul acesta (obiectivele);
– daca obiectivul este mare, imparte-l in bucati mai mici, mai usor de realizat;
– sa stii CAND vrei sa iti atingi obiectivele;
– sa stii ce iti vor aduce in plus in viata ta odata realizate (valorile);
– sa planifici cum ajungi acolo pas cu pas (actiunile), sa stii cum sa preintampini eventualele piedici.
– sa iti antrenezi creierul pentru disciplina, vointa, recompensa amanata. Meditatia ZEN te poate ajuta, miscarea fizica regulata, mici obiceiuri regulate. De exemplu, a te antrena sa bei in fiecare dimineata un pahar mare cu apa si sa faci de 3 ori pe zi 5 minute de meditatie te va ajuta sa iti antrenezi creierul pentru schimbari mai profunde.

Pentru ca, potrivit studiilor realizate de specialisti in neurostiinte, modul in care functioneaza creierul tau va determina modul in care iti atingi obiectivele. Precum si daca le atingi sau nu.

Rezolutiile de Anul Nou, bine gestionate, iti vor pune viata pe un nou fagas. De data aceasta, fii intelept si acorda-le atentia ta mai profunda. Scrie-le din adancul sufletului tau, stabileste o ordine si fii indulgent(a) – concentreaza-te asupra cate uneia, pe rand, pana la realizarea cu succes.

Daca simti ca este nevoie, apeleaza la un specialist care sa te ajute, in functie de piedicile pe care simti ca le ai in indeplinirea rezolutiilor tale: un psihoterapeut (daca simti ca ai o incarcatura emotionala care te impiedica sa iti realizezi obiectivele), un life-coach (daca simti ca iti lipseste claritatea, concentrarea, motivatia de a iti crea viitorul dorit), un nutritionist (daca alimentatia ta este defectuoasa), un trainer personal (daca conditia ta fizica lasa de dorit), un medic (daca starea ta de sanatate este deteriorata sau prezinta riscuri majore).

Din experienta mea, intr-o perioada cu focus intensiv pe o schimbare majora de stil de viata necesita lucrul simultan in zona de sustinere cu cca. 3 specialisti cu competente diferite, pe o perioada de 6-12 luni,  pentru rezultate optime.

Rezolutiile gen scadere in greutate, abandonarea fumatului, fitness, etc. nu sunt rezolutii punctuale. Nu le bifezi si gata. Daca te uiti mai in profunzime, observi ca sunt schimbari majore de stil de viata, care necesita mentinere toata viata pentru a isi mentine si efectele.

Abordarea „hei-rupista” gen regim drastic de slabire cu 3 masline, mers la sala si fortat muschii etc. sunt doar ruperi de ritm care vor veni cu note de plata corespunzatoare: mai multe kilograme, mai multe probleme de sanatate, mai putina motivatie, mai putina incredere in fortele proprii.

Strategia optima de actiune este strecurarea in rutina zilnica a unor obieciuri sanatoase in paralel cu eliminarea din rutina zilnica a unor obiceiuri favorabile rezultatelor dorite.

Daca simti ca meriti sa iti indeplinesti obiectivele de viata, gandeste-te cum ti-ar fi mai usor sa ajungi acolo: singur sau alaturi de un profesionist.

Life coaching-ul sustine oamenii atat in definirea clara a obiectivelor lor, a viziunii despre viata, cat si in dezvoltarea si urmarea strategiilor care sa le permita atingerea obiectivelor.

Resursa utila: chestionar de evaluare a probabilitatii de implinire a rezolutiilor de An Nou:

http://www.richardwiseman.com/resolutions

Trimite un comentariu

gabrielagambra.ro